جمعه 7 ارديبهشت 1403
    برگزیدگان جشنواره تجسمی جوانان معرفی شدند بازگشت

    پایان جشنواره در سنندج

    برگزیدگان جشنواره تجسمی جوانان معرفی شدند

    ضیاالدینی و خلیل فرد تجلیل شدند

    بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با اهدای جوایز برگزیدگان و تجلیل از دو هنرمند کردستان روز چهارشنبه 17 شهریورماه در سنندج برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، در اختتامه بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حضور استاندار کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از دو هنرمند اهل سنندج؛ هادی ضیاالدینی؛ مجسمه ساز، طراح و نقاش و احمد خلیلی فرد؛ نقاش و مجسمه ساز با اهدای لوح تجلیل شد.

    حجت الاسلام رحیم جعفری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم گفت: با ارائه گزارشی از بیست و سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: جشنواره تجسمی جوانان یک رویداد فرهنگی است که از نظر محتوایی و تکنیکی قابل توجه است و برگزاری آن در استان ها یک فرصت است و امسال این جشنواره در کردستان برگزار شد. هنرمندان جوان از همه استان ها در جشنواره شرکت کردند و پس از ارزیابی و بررسی اولیه، هنرمندان جوان از 27 استان به جشنواره راه یافتند و در کارگاهها با یکدیگر رقابت کردند. 30 نفر از استادان و هنرمندان شاخص نیز آثار جوانان را داوری کردند.

    جعفری در ادامه گفت: ماندگاری هر مقوله به دست متولیان آن حوزه است و حفظ و نگهداری فعالیت های هنری به خود هنرمندان بستگی دارد. با توجه به مسایل تخصصی و فراهم شدن امکانات برای تولید اندیشه و هنر استمرار و بالندگی هنر را تحکیم می کند.

    رضوان صادق زاده؛ دبیر هنری بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان نیز در این مراسم گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان مثل کودک بیش فعال و پر از ایرادی است که چون آن را خیلی دوست داریم، دلمان نمی خواهد طردش کنیم و باید کمک کنیم بهتر شود.

    عبدالمحمد زاهدی؛ استاندار کردستان در ادامه مراسم گفت: افرادی که در راه هنر قدم می گذارند، نیازهای والای دیگران را برطرف می کنند و به جامعه تعالی روحی می دهند و از این نظر فعالیت فرهنگی، هنری ارزشمندترین کار در یک کشور است و زیرساخت پیشرفت و توسعه جوامع، فرهنگ است.

    زاهدی افزود: کشور ما از مهمترین جایگاهها و ظرفیت های فرهنگی، هنری است و کردستان مانند نگینی بر آن می درخشد و کردستان ظرفیت آن را دارد که فرهنگ و هنر ایران را سامان دهد. این استان که هنرمندانی در عرصه های ملی و جهانی دارد، برای تقویت فرهنگ و هنر ایرانی موثر است.

    در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان رشته های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، پوستر، تصویرسازی، حجم، عکاسی و کاریکاتور با حضور داوران جشنواره اهدا شد.

    در رشته پوستر عاطفه مهوری  ازاستان اصفهان، سعید مجنون از استان اردبیل و امیر حسین دهقانی از استان یزد برگزیده شدند و از محمد باقری باغنی  از استان کرمانشاه و الناز بهرامی از استان زنجان تقدیر شد.

    جایزه نفرات برگزیده تصویرسازی به نرگس گلمحمدی از استان قم، شادی ودایی از استان اصفهان و  هانیه محسنی زاده از استان تهران رسید و سبا سلطانیان از استان کرمانشاه و سعید عبدالهی دستجردی  از استان قم تقدیر شدند.

    در رشته حجم زینب الماسی ازاستان البرز، ملیکا نیکخواه از استان تهران و سعید محمودی از استان یزد برگزیده شدند و از هانیه حاجی میرزا از استان تهران و فروزان حسن زاده افروزی  از استان مازندران تقدیر شد.

    سید علیرضا مطلبی ازاستان مازندران، فرنود محمدی از استان اصفهان و صادق شیخ ممو از استان کهکیلویه و بویر احمد جوایز نفرات برگزیده خوشنویسی را گرفتند و هادی آقایی از استان البرز و عباس نصیری در این رشته تقدیر شدند.

    در رشته طراحی امیر مهدی گلمحمدی  از استان قم، آقای ابوالفضل پاشنا و آقای فرشید حیدری صفت از آذربایجان شرقی برگزیده شدند و از علیرضا پرهیزگاری و علی بهرامی از تهران تقدیر شد.

    بهزاد نیر آبادی از استان خراسان رضوی، آقای کیوان آذرشب از استان بوشهر و آقای رقیه کیانمهر از استان مازندران برگزیده رشته عکاسی شدند و در این رشته از زهرا نادری از استان خراسان رضوی،  مهرداد فتحی از استان زنجان و محمد گنجه از استان مازندران تقدیر شد.

    در رشته کاریکاتور، زهرا مقدم از استان زنجان و رضا حمیدی مطلق از استان سمنان در گرایش موضوعی و سعید جوانمرد از استان بوشهر و آقای عارف نیازی از استان کرمانشاه در گرایش چهره برگزیده شدند و از صدف گلشنی از استان کردستان در گرایش (چهره) و سحر فتاح از اصفهان در گرایش (موضوعی ) تقدیر شد.

    در رشته نقاشی آیدا روزبیانی از استان البرز، فاطمه  فرخی  از استان گیلان و سید حسین  فرخی از استان خراسان شمالی برگزیده شدند و از مریم سلیمانی از استان گیلان، کتایون حسین راد از استان آذربایجان شرقی و سیامک پاینده از استان اردبیل تقدیر شد.

    در رشته نگارگری، کوروش محمد نژاد  در گرایش نقاشی ایرانی از استان خراسان رضوی، محسن صفری در گرایش تذهیب از استان قزوین و محمد بلورچی در گرایش گل و مرغ از استان مرکزی برگزیده شدند و فاطمه زارعی از استان تهران و الناز سلمانی  از استان اصفهان در گرایش تذهیب،سید علی سید فتاحی از استان اصفهان  و حسین نوروزی از استان مازندران در گرایش گل و مرغ و میلاد بیلکی از استان خوزستان  و مهرداد یادگار از استان اصفهان در گرایش نقاشی ایرانی تقدیر شد.

     

    تاریخ خبر:  1395/06/20